UA-2791234-58
belső gyermekEgyébkapcsolatokkreatív gondolatok

Nézőpont kérdése: Amikor a negatív inkább pozitív

By 2018-02-04 No Comments

Olyan történetet mesélek most el neked, amelyből kiderül, hogy általánosságban véve a látszólagos rossz dolgokat, kreatív hozzáállásunkkal jóra fordíthatjuk. És a bukás adott esetben lehet siker is.

Tanulás: neked öröm, vagy szenvedés?

Emlékszel még a tanulóéveidre, tanáraidra, és osztálytársaidra? Milyenek ezek az emlékek? Vegyesek, jók, vagy borzalmasak?

A gyerekeknek sokszor nemcsak az a feladatuk, hogy jó kislányként, vagy kisfiúként bemagolják a tananyagot, hanem bizony meg kell küzdeniük társaik gúnyolódásával, némely tanár rosszindulatával is.

A tanulással kapcsolatos tapasztalatok, és a tudat alatt eltárolt érzelmek bizony nagyon meghatározóak a későbbi tanulmányokkal, és képességekkel kapcsolatban is. Nagyon sokszor egy tanárral, vagy osztálytársakkal kapcsolatos trauma, vagy folyamatos stressz, oda vezet, hogy a gyerek, majd később a felnőtt, szenvedésként éli meg azt, ha bármit is tanulnia kell.

Nemcsak a közösség, hanem a kényszer is utálatot vált ki a diákból, legyen az felnőtt, vagy gyerek.

A felnőttek sokszor hajlamosak a gyerekeket „csökkent értelműként” kezelni, mondván.: ő még túl kicsi ahhoz, hogy megértse a „felnőtt dolgokat”. Viszont – szerintem már te is tapasztaltad -, hogy bizony a gyerekek sokszor jobban látják a valóságot, mint mi felnőttek.

Most pedig következzen készülő könyvemből egy részlet:

Egy hölgy azt élte meg gyermekkorában általános iskola 2. osztályban, hogy az osztályfőnöknője a szemébe mondta: – Meg fogsz bukni matekból! Buta vagy! És most gyere velem, megmutatom azt az osztályt, ahová járni fogsz, ha megbuksz. Majd a tanárnő kézen fogta a kislányt és bevezette a tanterembe.

A kislány körbenézett az idegen osztályban, és tekintete találkozott egy aranyos, és helyes kisfiú tekintetével. Szerelem volt első látásra. Na, érte szívesen megbukok. – gondolta a kislány, és megkérdezte kegyetlen tanárnőjét: – Ha megbukok, akkor ugye te nem fogsz engem tanítani?

  • Hát persze, hogy nem! Mit képzelsz?! – felelte gőgösen a tanárnő.

A kislány pedig megkönnyebbülten gondolta: – No, akkor még egy okkal több, hogy megbukjak. Hurrá!! Ha megbukok, megszabadulok a gonosz tanárnőtől és végre nyugtom lesz. – örült a kislány.

Mivel a kislány, a saját családjában csak azt tapasztalta, hogy ő semmit sem számít (akinek pedig számított, édesanyja már úgyis túlságosan le volt terhelve), úgy gondolta, hogy tőlük segítségre nem számíthat ebben a helyzetben, ezért teljesen magára volt utalva. Neki kellett a megoldást megtalálnia.

Nem szólt senkinek a kislány a rosszindulatú tanárnővel kapcsolatban, mert úgy gondolta, ő majd megoldja egyedül ezt a helyzetet.

Természetesen a kislány tudta, hogy miért olyan gonosz vele a tanárnője. Észrevette ugyanis, hogy amikor édesapja egyszer a tanárnővel beszélgetett, apjának (szokása szerint) „csorgott a nyála” a csinosnak mondott tanárnőcske láttán, és a tanárnőcske pedig szinte felkínálta magát apjának. Mivel azonban apja is mesterien alkalmazta a lelki terrort a családban, a kislány örült volna neki, ha a tanárnőcske elvitte volna magával az apját. Csakhogy ez sajnos nem volt ilyen egyszerű.

A kislány terve sikerült, pótvizsgára kellett mennie matekból.

Az igazgató, aki jó szándékú volt, kedvesen próbálta kihúzni belőle a matek pótvizsgán a jó választ. Mert a kislány nem volt buta, tudta a matekpélda megoldását, de inkább nem mondta ki. Úgy döntött, véghezviszi eredeti tervét: megbukik és megszabadul a rosszindulatú tanárnőcskétől.

Tudta jól, hogy ha megbukik akkor a családja kétségbe lesz esve, és az új osztálytársai talán csúfolni fogják emiatt, de nem érdekelte. Mert úgy gondolta, még így is megérte a bukást választania. Megbukott, és picit szomorú volt, de nem mutatta a felnőtteknek, hogy milyen hatalmas öröm van a kis szívében, hogy megszabadult ettől a gonosz tanárnénitől.

Tehát amit a felnőttek kudarcnak ítélnek, az lehet, hogy a gyerek számára maga a siker, ha eléri azt, hogy egy utálatos felnőttől sikerült megszabadulnia némi furfanggal és kreatív hozáállással. 🙂

A többi kívülálló számára a bukás negatív esemény volt, de ennek a kislánynak a megváltást és örömöt jelentette akkor.

 

Hogy mi történt a kislánnyal?  Milyen kalandokban volt még része? Hogyan jött ki a nehéz helyzetekből? Nos, ezt majd te is megtudhatod most készülő könyvemből. Bár még nem tudom mikor lesz készen, de időről időre közreadok majd a könyv munkapéldányából egy-egy pici részletet.

(írta: Kabany Csilla, a KreatívSpirit alapítója és oktatója, SVT-szakember, szövegíró. A fenti cikk, csak belinkelve a szerző nevével együtt megosztható, idézhető.)

Author admin

More posts by admin

Leave a Reply