UA-2791234-58

A panaszkodás egy olyan rossz szokás, amely benne tart téged abban a helyzetben, amiből szeretnél kimászni. Érdemes tehát erről a rossz szokásról leszokni. A rossz szokásokat pedig játékosan lehet a legeredményesebben elhagyni.

Minden rossz szokásról fokozatosan tudsz leszokni, és ezzel egy időben, megszakítod a régi rossz beidegződést is.

Javaslok erre egy játékot, amely erről az idézetről jutott eszembe: “Csak akkor beszélj, ha a csendnél értelmesebbet tudsz mondani!” (Gandhi)

Idő és pozitív kommunikáció

Először jelölj ki 30 percet magadnak, ami alatt odafigyelsz arra, hogy mit mondasz. A játék lényege, hogy 30 percig, csak pozitív, kreatív, előrevivő dolgokról beszélhetsz.

Eleinte lehet, hogy fárasztó lesz számodra ez a 30 perc, de ha nap, mint nap megcsinálod ezt a gyakorlatot, egyre könnyebbé válik, hisz már egy új minőségi kommunikációs mintát gyakorolsz be. Amikor azt tapasztalod, hogy a 30 perces időszakban már könnyen megy a pozitív kommunikáció, akkor növelheted az időt 1 órára, majd ha már ez is könnyedebb, akkor egy idő után egy egész napot is adhatsz magadnak erre.

Vagy:

Mondatok és fókuszpontok

A játéknak egy másik verziója, hogy pld. 30 percig csak 1 mondatot mondhatsz.

Mi lenne ez az 1 mondat?

Itt is variálhatod az időt, és a mondatok számát. Azért arra figyelj, hogy ne legyenek nyakatekert többszörösen összetett mondatok.

Akár vezethetsz erről egy kommunikációs naplót is, érdekes lesz visszaolvasni, és később eléggé beszédes lesz az eredmény.

Ezek a játékok nemcsak kreatív hozzáállásotokat fejlesztik, de segítenek abban is, hogy a panaszkodás helyett, valóban a lényegre és jó dolgokra fókuszálj.

Adj időt magadnak az áthangolásra, és ne fecsérelj több időt panaszkodásra! J

Mire használhatod még?

Egy másik variáció, amikor valakiről vagy valakinek, akivel haragban vagy, rossz dolgokat mondasz. A másikkal való kommunikáció nem könnyű ilyenkor, és az is sokszor előfordul, hogy inkább nem is kommunikálsz az illetővel. Amikor nem szólsz a másikhoz, akkor is kommunikálsz vele, méghozzá gondolatban.

Ugye ismerjük ezt a helyzetet? Bizony az is számít, hogy gondolatban mit kommunikálsz a másik felé. Ha a haragosod nem is gondolatolvasó, de érzi azokat az energiákat, amelyeket a gondolataid képviselnek.

A fenti játékot gondolataid minőségének javítására is felhasználhatod.

Gondolataid hatásai sokkal gyorsabban megnyilvánulnak, ezért itt kezdetben 2-3 percet szánj arra, hogy felfedezd haragosodban azokat a tulajdonságokat, amelyeket pozitívnak élsz meg vele kapcsolatban.

Ezzel nem azt mondom, hogy nyomd el magadban a haragot, hiszen azt is meg kell élned, ki kell adnod magadból. Viszont nem mindegy, mennyi ideig maradsz a harag állapotában. Játssz el a fenti áthangolás gondolatával, és próbáld ki. A gyakorlat hatása pedig csak pozitív lehet. 🙂

Egyébként ez a játékos gyakorlat egyben egy kis ízelítő is a KreatívSpirit lélekoldás-erősítés módszerből, amely immár több, mint 85 db játékos, kreatív gyakorlatot tartalmaz. 🙂

(a fenti sorokat írta és minden szerzői jog fenntartva: Kabany Csilla, a KreatívSpirit lélekoldó-erősítő alapítója és oktatója, Spirituális Választerápia (SVT)-szakember, légzéstréner. A szerző engedélye nélkül -e sorokat nem másolhatod és teheted közzé sehol, semmilyen formában, de ezt az írást erre a weboldalra hivatkozva szerző nevének megjelölésével megoszthatod a fenti FB gombbal, vagy az írás linkjét is továbbküldheted.)